Nov 9, 2012

Sinterklaas

Jõuluvana hõivatud mees, ei jõua ühel õhtul igale poole maailmas. Seega käib Belgias ja Hollandis hoopis siuke mees nagu Sinterklaas, oma mustanahalisest abilisega. Tulevad Hispaaniast aurulaevaga ning kinke jagavad kas 5nda detsembri õhtul või 6nda hommikul. Ääretult populaarne tegelane, keda kujutatakse igal küpsisel ja šokolaadil. Ja sel aastal... tuli Sinterklaas varem!

Sam tuli Belgiast meie külma (märga?) kliimasse ning tõi mulle kaasa kolm Sinterklaasi. Spekuloosi Sinterklaasi! Oh goody oh joy! Nüüd on vaimustus teha pepernoteneid aga.... meie kaubavalik poodides väga ei soosi seda. Keegi ei ole lähiajal Belgiasse minemas?

Ausalt, tegelikult ma ei räägi koguaeg hollandi keelest ning minuga saab teistel teemadel ka heietada. Moment aga.... mitte. Pidime tegema dialooge ning ma püüdsin mingil põhjusel ääretult keerukaid konstruktsioone välja mõelda. Uhkus ja ego ehk? Õppejõud soovitas mul JÄLLE vähem mõelda. Pärast temapoolset noomitust saime aga valmis nii uhke dialoogi, et teistel ei jäänud muud üle kui kiita. Sõnavara kasutamise oskus - super, hääldus - super, dialoogi ülesehitus - super.

Tegelikult ei ole aga juba pea kaks päeva hollandi keele peale mitte mõelnud ka. Sest... kui on andmetöötlus, siis ei saa muule mõelda. Õppejõud avastas, et temal on detsembri lõpus kiire ja seega tõstis KÕIK kodutööd jms nädala võrra ettepoole.  Sh muutus lause "Enne detsembrit ma neid ei loe seega kiiret pole" lauseks "Et siis homme on tähtaeg, eksole." Lisaks üks meie grupiliige lihtsalt ignoreerib meid (ja "ignoreerib" on õigeim sõna siinkohal) nii et me saame tema osa ka ära teha. Juhhei.

0 comments: