Nov 9, 2014

"Miss Peregrine'i kodu ebaharilikele lastele", R.Riggs

Sisustan oma igapäevaelu teadusartiklite lugemisega, kuid lugemisvajadust see siiski ei rahulda. Nüüd üle pika aja ilmutas end nädalavahetus, kus mul reaalselt oleks aega paar peatükki raamatust endasse hingata. Juhused on toredad ning täpselt õigel ajal soovitas Mac lugeda lektüüri nimega "Miss Peregrine'i kodu ebaharilikele lastele", seega oli mõeldud-tehtud ning plaan olemas.

Reede õhtul hankisin endale raamatukogust teose, itsitasin omaette et my weekend is all booked ja sumpasin läbi poriloikude koju. Mõned tunnid hiljem oli mul see kaanest kaaneni läbi loetud. Niipalju siis minu raamatustatud nädalavahetusest.

Millest siis see raamat räägib? Mina teadsin vaid seda, mis pealkiri ütles ning sisututvustust ma keeldusin lugemast. Maci blogis spoilerihoiatuste peale jooksin rüperaalist karjudes ja silmi kattes 10 meetri kaugusel ja boikoteerisin infot. Kuid pealkiri on tabav, kuna see ütleb kõik põhiasjad ära. Kirjapandu räägib Miss Peregrine'ist, tema kodust, ebaharilikest lastest. Ainus, mis ehk mainimata jäeti oli, et tegevus toimub üldjuhul saarel. Lihtne.

Mind tohutult paelub selle teose pealkiri. Ebaharilikud. Mitte imelikud ja veidrad, vaid ebaharilikud. (Läheb natuke sinna teemasse, et "enesekehtestus" on väga agressiivne sõna ning "meelekindlus" selle asemel hoopis parem ja see on juba hoopis teine heietus)
Ja need fotod. Kogu teos on piltide ümber ehitatud (või siis pildid ümber raamatu mässitud?) ning see moodustab nii hirmutavalt harmoneeruva koosluse. Miks hirmutavalt? Lugege läbi ühe hingetõmbega ja olge reede öösel üksi kodus nii, et keegi ootamatult vastu akent koputab (ma ei ela väga madalal) või uksed ootamatult krigisema hakkavad või sahtlid lahti vajuvad... Tere tibutagi! (Tegelikult mul oli külm mitte kananahk, usute?) Poole raamatu peale jõudes avastasin, et pilte põhjalikult uurides ja neisse süübides olin kogu aeg valmis selleks, et keegi pead keerab. Spoileralert - ei pöörand. Aga vanad fotod mulle meeldivad; need suudavad endas peita nii palju mälestusi, lugusid ja inimesi. Ning teadmine, et need on PÄRIS teeb kõik palju põnevamaks. Äkki juhtuski lugu?

Paratamatult leidsin hallollusest mõtte, et nagunii tehakse sellest jälle film ja rikutakse hea asi ära. Õuduseks avastasin, et juba 2015 tehaksegi.. Aga filmi teeb... *trummipõrin* Tim Burton! Mina jään nüüd põnevusega ootama! 
Aga, et siis... kes mulle teist osa laenab? Teetassialusena ja küttematerjalina ei kasuta.

Lisamärkus võimaliku spoileriga: Ma ei tea, kas seda raamatut on millegagi võrreldud või ei, kuid väga palju paralleele leidsin mina "Neeljate" triloogiaga. Püüdsin internetiavatustest leida, kuid.. leidsin vaid, et kõik olid käesoleva raamatu poolt neelatud.
* Jah, olen meelega raamatu sisust peaaegu mitte midagi rääkinud. Mulle meeldib nii.

5 comments:

Anonymous said...

Mina võin laenata, aga see peab natuke ootama, sest mul on küll raamat nüüd olemas eksole... aga mul ei olnud aega raamatut kättegi võtta... (ei taha niisama lehitseda ka, sest piltide.. ette nägemine, oleks juba spoiler :D)
Täna õhtul hakkan lugema... aga arvestades seda, et mai inglish not sou guud (inglisekeelne) ja et 2. osa on paksem, siis mul läheb veerimisega aega :P

merlen said...

Väga vahva, panen end siis järjekorda! :)

Anonymous said...

ma hoiatan, et ma olen ALLES poolepeal...

Anonymous said...

Kohekohekohe saab läbi!

Täna pool7 haridusministeeriumi ees? :D Või mõnel muul ajal muus kohas :D

merlen said...

Teeks mõni teine aeg - näiteks järgmine nädal? :) Ma sel nädalal ei jõuaks teda mitte kuidagi kätte võtta, et sisse hingata. (Mul läks käesolev raamat - Inkheart - ka hullu põnevaks kätte, ei taha nüüd seisma jätta.)

Et kui sulle sobib järgmine nädal siis see oleks väga vahva! mellukas05@hot.ee Sealt saab ka minuga ühendust hoida :)