Dec 25, 2008

Kommertspühad (üle)söömiseks.

Kergelt hämmastav, kuidas iga aasta 24.ndal detsembril on minu tuju allapoole arvestust. Imelik selle juures on see, et ma ootan alati jõule nagu nälgiv kass (meelepärast) toitu, teades selle kuupäeva needust. Aastast aastasse sama stsenaarium. 2008 jõulud ei erinenud selle poolest – hommikul olin salvav kui ärritatud mürkmadu (kõike võimendas ka varane äratus – ma ei ole ikka veel hommikuinimene). Istusin kohalikus ühistranspordis ja sõitsin linna poodlema – sest kes tahaks mandariinivabu jõule (Keiti ei lähe arvesse momendil.) Bussis sisistasin endale: „Merili, kurat, ole õnnelik!“ ja silme ette tuli pilt, kuidas ma süstin endale helesinist vedelikku süstlast millele on kollaste tähtedega peale kirjutatud „Hea tuju.“ Mul on kas omapärane kujutlusvõime või mu alateadvus annab teada, et mind ootab ees karjäär narkoäris.

Kui ma teetassi näppude vahele sain ja üles ärkasin, hakkas ka mürk minu hingest kaduma. Ajaks, kui siht oli kodutee ja ma ringi vaadates meenutasin oma hommikut, tundsin jõulutunnet. See on see spetsiifiline jõulutunne, mida on võimalik vaid korra aastas tunda läbides teed, mida sa võid – soovi korral – iga päev kolm korda läbida. Aga tunda nii, saab vaid korra 365 päeva jooksul.

Jõulud on käes. Sel aastal läks kingitustega kuidagi eriti edukalt – salmi küsiti vaid korra ja see lõppes sellega, et kingi andja luges salmi minu eest. Kurb – ma mäletan jõule, kui hüsteeriliselt sai luuletusi õpitud. Ja jõulutoimingud olid. Näiteks mina kuulun nende hulka, kes on näinud lehma ka mujal kui loomaaias ja on ISE teinud verivorste.

Tänase päeva arutelu teema: Millal oli viimati sellel kuupäeval maapind valge? Lumiseid jõule!

1 comments:

Ott said...

Viimased valged jõulud oli aastal 2005.
Eelmine aasta oli hall udu igal pool ja üle eelmine oli imeilus päike aga lumevaba.