Aug 15, 2011

Eksperimentaalkulinaaria: täidetud kartulid

Üheks minu lemmiktoiduks on ahjukartulid. Ülikooli algul küpsetasime kursaõega koos kartuleid ja siis sõime end nendest lõhki. Ajasime kahepeale terve suure pannitäie sisse. Ning kui ma Belgiast tagasi kodumaale lõpuks tulin, oli mu esimene toidupalve ka just ahjukartul. Seepärast ka retsept, mis on ääretult lihtne ning ülimaitsev.

Eelnevalt varuda:
6 keskmise suurusega kartult
1 sibul
2 tomatit (või paprikat)
kanafileed
oliiviõli
100g juustu
maitsestamiseks soola (ja muud endale meelepärast)
kaunistamiseks peterselli


Soojenda ahi kuni temperatuur on 230C. Pese kartulid hoolikalt ning tee kahvliga neisse augud. Seejärel hoia ahjus kuni nad on pehmed (30-40 minutit).
Valmista täidis: lase õli suuremal pannil kuumaks. Tükelda sibul, lisa pannile, pruunista. Tükelda kana ja tomatid. Lisa pannile, maitsesta maitseainetega. (Mina lasin kõik saumikserist läbi. Kanaks kasutasin sügavkülmutatud eelnevalt kergelt grillitud kana seega läks asi suhteliselt kiiresti. Toore kana puhul tuleks hoida segu tulel kuni kana kaotab oma toore värvuse.)
Kui kartulid on pehmed tõsta nad jahtuma ning lõika pooleks (pikuti). Tõsta sisu lusikaga välja, jättes mõni millimeeter äärtesse. Kartuli sisu tõsta pannile täidise juurde. Pärast kartulite muutmist paadiks tõsta täidis neisse, raputa üle riivjuustuga ja hoia 250C kraadise kuumuse juures kuni nad muutuvad kuldpruuniks (ligikaudu 20 minutit). Serveeri, kaunista peterselliga. Näeb igati uhke välja ning sobib nii tähtpäevadeks kui tavaliseks õhtusöögiks.
(Ma sattusin juustu riivimisega hoogu, sellest ka see, et kartulit näha ei ole)

3 comments:

Triin said...

maru head paisatavad küll, niu, mul tuli kohe nälg selle peale peale :D

Triin said...
This comment has been removed by the author.
merlen said...

Kusjuures, maitsesid ka väga hästi! ;) Me peaks sinuga kunagi oma kartuliküpsetust kordama! :)