Jan 7, 2009

Ahelkirjadest sarkasmiga.

Räägime ahelkirjadest. Nendest, mis potsatavad postkasti ja ahvatlevad edasi saatma sõprade postkasti, lubades a) suurt hunnikut raha b) õnne c) Lumpa-Lumpa saare jalatule poisile paari tenniseid d) ähvardavad jääda kiirabiauto alla. Lisaboonusena on sageli kaasas fraas „ … ja vajuta suvalist klahvi klaviatuuril ning ekraanile ilmub su armastatu nimi“.

Minu postkasti sattus just ennem üks, vaatame seda lähedamalt natuke:
* „Originaal on Uus-Meremaal ja kiri on üheksa korda ümber maailma reisinud“. – Kuidas saab saata e-maili „ümber maailma“? Kui ma saadan endale kirja, kas see tuleb tiiruga ümber maailma mulle või ta ei lähegi kuskile? Kui ma võtan inglase ja jaapanlasse kampa ning me saadame kindlas järjekorras kirju (mina-inglane-jaapanlane-mina jne) kas see tähendab „ümber maailma“?

* „Üks teine sai selle kirja ja unustas selle 96 tunni jooksul edasi saata. Ta kaotas oma töö. Pärast seda kui ta kirja uuesti üles leidis, tegi ta kirjast 10 koopiat ja saatis edasi. Paari päeva pärast sai ta parema töökoha.“ – Seega, kohene saatmine ei ole siiski vajalik, sest ka hiljem tuleb õnn, kui ma otsustan, et on piisavalt halvasti läinud?

* „Üks ohvitser sai 47 miljonit naela. /--/ Mõned päevad hiljem võitis ta lotoga. /--/ P.S. see ei ole raharingluse kiri. See on seotud üksnes positiivse energia pakkumise ja sellega seotud õnne vormiga.“ – Näete vastuolusid?

* „Kui sa selle edasi saadad, juhtub täna õhtul kell 22.00 midagi head“ – kui see saadetakse mulle pärast kella kümmet aga enne järgmist päeva, kas siis jään mina millestki heast ilma, mida teised seda kirja edasi saates said?

* „Saada see edasi järgneva 143 minuti jooksul 15 sõbrale, siis vajuta nuppu F6, ja ekraanile ilmub väikeste tähtedega selle inimese nimi, kes sind armastab“ - See on nii jabur, et ma ei oska siia isegi korralikku kommentaari juurde kirjutada.

Ma luban, et kui ma saan ühel päeval üle viie sellise kirja, valin ma suvaliselt ühe õnneliku, kelle e-maili aadressi ma lisan kõikidesse infolistidesse, mis ma suudan leida selle 143 minuti jooksul. Senine nipp on olnud ahelkirja saatjale vastu kirjutamine - kord mulle öeldi, et ma suren „järgmise kuu esimesel reedel" selle mitte edasisaatmisel. Saatsin vastu kirja, et mul ei ole 15 sõpra, kellele seda saata ja palusin teda viisakalt oma matustele. Pärast seda ei saanud ma sealt enam ühtegi ahelkirja.

3 comments:

Raul said...

Pole ise tükk aega ühtki ahelkirja näinud, viimati vist detsembri algul, kuid jh ta sai ehk asja idiootsusest aru ja sellepärast enam ei saatnudki?:D, kuigi jh eks see ahelkirjade värk on ülesehitatud ikka inimeste tahtmisele uskuda mingisse lihtsasse võimalusse...

merlen said...

Ma võin saata, tahad?

Raul said...

:D saada, eks siis vaatab mis saa:P