Jan 15, 2009

With or without.

Meeldetuletamisel aitab, kui keegi teeb vihjeid meenutatava objekti kohta. Tulemus on aga meelepärane vaid siis, kui vihje vastab sellele, kuidas meenutaja selle hallollusesse salvestas. Näiteks oled loodusearmastaja ja jätad sõna "palk" ajusoppi puude kaudu, siis vihje "saad töö juures" tekitab vaid sinupoolse kahtleva näoilme abistaja suunas. Seega vahepeal on vaja just seda õiget momenti või sõna, et miski meenuks.

Mõned päevad tagasi valdas minu organismi samasugune tunne nagu tekib neil, kel õnnestub leiutada ajamasin. Mind ümbritses sama koosseis inimesi nagu varem. Õnnis nostalgiamull hakkas purunema momendil, kui mitmest suunast öeldi lause "Meie suhtlemine on muutunud." Kirusin neid mõttes selle lause eest, ise teades, et nad räägivad õigust.

Ma olin palju unustanud, kuid nüüd istub see informatsioon jälle mu teadvuses. Lammutsin oma peas kõik tükkideks ja proovisin kokku panna pilti nendest inimestest, kes olid ja nendest, kes on. Nagu arvata, siis kõik kokkupandud pildile ei mahtunud... (Kui mulle midagi räägitakse, siis ilmub mulle üldjuhul alati silme ette suhteliselt detailne ja värvikas pilt sellest. Seepärast ma kasutangi meeletult metafoorne - et mu kujutlusvõimel oleks tegevust).

.. Ma olen nii palju eelnevat teksti muutnud, et ma isegi ei mäleta enam täpselt, kuhu ma lõpuks välja tahtsin jõuda. Vist selleni, et ma mõistan mõnda inimest rohkem. Oleks see mõistmine varem juhtunud, oleks suure tõenäosusega hetkel teistmoodi mitme inimese elu. But everything happens for a reason.

EDIT: Ma tahtsin jõuda selleni, et ma mäletan uuesti kuidas mõnel inimesel on minu jaoks suur tähendus ning kuidas ma vajan neid oma igapäevaellu. Ma mäletan seda samaaegselt unustamata neid, kes hoidsid mind püsti pärast nende kadumist.

0 comments: