Dec 9, 2011

Raamatukogu minu toas

Kui Punapea peolt koju jõudis oli nohik juba magama läinud ikka veel üleval. Punapea karjus paar lauset stiilis "Issand, sa oled imelik!" (see oli üks nendest - toim.) ja kukkus oma küpsetuspaberis tekile. Nohik läks magama kaks tundi hiljem. Neli tundi hiljem oli ta üleval.

Minu üleval istumisele on suurepärane seletus. Nimelt, nohiku elu on raskem kui arvata võis ning minu vaba päev õppida läks üpriski aia taha. Kui ma paar tundi plaanitust hiljem raamatukokku jõudsin ja end mugavalt sisse seadsin - kandes oma nohikuvesti ja patsikesi - olin ma täiesti valmis õppima. Õppima, kuni tädi harjaga tuleb ja mu raamatukogust lihtsalt välja pühib. Mitte miski ei läinud aga plaanitult.

Istudes ilusa koha peal kaktuse kõrval, hakkasin oma paberites tuhlama ja välja kirjutama vajalike raamatute asukohti. Minu pettumus ei olnud väga suur, kui esimene raamat ütles, et teda peab hoidlast tellima. Minu pettumus ei olnud väga suur, kui teine raamat täpselt seda sama ütles. Neljas teos sama sildiga hakkas aga mõjuma. Minu mannavahuroosa unelm, et ma tulen raamatukokku õppima, et ei peaks poolt 1/4 raamatukogust koju viima hakkas vastu taevast lendama. Arvasin, et vähemalt ei saa olukord enam hullemaks minna. Juba sellise arvamuse eest olin ma hullem ära teeninud. Minu nohikupats lagunes laiali ning momendil, kui üks - arvatavasti raamatukogu kõige kompum poiss - tahtis minu lauda istuda, sodisin mina endal nägu pastakaga.

Pärast sihitut kondamist riiulite vahel ning raamatute otsimist, võiks natukene sobida pakkisin ennast kokku ja lonkisin läbi vihmasaju ja pilkase pimeduse teaduskonna poole. Sealt oli võimalik saada teoseid ilma ootuseta kuid... koju tuli neid ikkagi vedada. Raamatukogu lubas mul endal vabalt ringi tuisata ja raamatuid otsida. Leidisin teose, mille sisukorras oli mulle ideaalselt sobiv peatükk. Lähemalt uurimisel selgus, et kellegi oli seda peatükki rohkem vaja, sest see oli raamatust välja tõmmatud. See oli ainus eksemplar seal.
Koju jõudes sukeldusin raamatumaailma ja sinna ma ka jäin. Mu teaduskonna raamatukokku ei ole mõtet enne järgmise nädala lõppu minna. See on tühi.

0 comments: