Nov 9, 2014

Lugeja otsib kirjandust!

Maamees otsis naist, Eesti otsis superstaari ja mina.. mina otsin kirjandust. Saadet ma tegema ei hakkan, piirdun esialgu sissekandega. See oli peaegu, et sajandeid tagasi kui mina Belgiast jälle kodumaale elama asusin. Jätsin osa endast sinna ning vaimustun siiani nii riigist, inimestest, söögist kui ka keelest. Mm... vahvlid. Ning jah, ma täielikult jumaldan seda korisevat ja hääldamatut hollandi / flaami keelt.

Eestisse tulles jätkasin õpinguid, kuni... õppejõud keelas mul loengutesse tulla. Ühe semesteri võtsin ainet, edaspidi hängisin seal vabakuulajana - õppejõu loal - et keelekeskkonnas olla. Hoolimata sellest, et ÕIS lubas mul ikkagi registreerida. (Ilmselge märk, et pean seal olema!) Mingi hetk õppejõud otsustas, et ma ei saavat mitte kui midagi kasulikku juurde ja õppigu ma iseseisvalt edasi. Noh, õppisin. Som ik leg op de vloer en denk ik ben een wortel.
Leidsin endale interneedusest päris head õpikud. Lisaks väisasin raamatupoode ning ostsin kõikvõimalikud vestmikud jms kokku. Mõlemad  lausa, kui aus olla. Sõnastiku sain Inglismaalt. Aga mina ei ole ikka rahul.

Tahaks raamatut. Päris raamatut, lehtede ja tindiga. Pildid ei ole üldse kohustuslikud. Loeks koos sõnastikuga kasvõi. Jah, ehk tõesti töötaks sellega mitusada aastat, aga tahaks ikka lugeda. Ja siis ma käin antikvariaadist antikvariaati ja jätan oma telefoninumbreid kõikjale. Tulemus? Väga paljudel inimestel on mu telefoninumber. Minul raamatut ei ole ikka. Korra tekkis juba lootus, et äkki.. aga kahjuks ajas müüja taani ja hollandi keele sassi. Kujutage ette mu pettumust.

Sisenedes Riia tänaval olevasse Antikvariaat poodi müüja naeratab mulle alati ja ütleb, et "Ei ole veel tulnud, aga olete mul meeles!". Seal on lust käia - sõbralik õhkkond, hunnik põnevaid raamatuid, postkaarte... Lähedal olev raamatupood Sõna on viimased korrad tekitanud tunde, et ma neid tüütan meeletult ja oleks parem kui ma sinna ei tuleks, sest neil on targematki teha kui mingile suvalisele tänavalt sisse astunud tegelasele raamatut müüa. Ükskõik, kas otsin hollandi või eestikeelset. Enam ei lähe. 

Aga teie, armsad lugejad. Kui teil on juhuslikult riiulil hollandikeelset lektüüri või teate poodi, kust seda võimalik hankida oleks, jagage mulle infot! Vabalt võite kõik Tartu antikvariaadid/raamatupoed ka üles loetleda, ehk olen midagi kahe silma vahele jätnud. Sest ausalt, kaua ma neid tooteetikette poes loen, eksole.
 

2 comments:

polaarkaru said...

Tere
Minul on hollandikeelseid raamatuid, ma nüüd ei tea, kui ülihuvitavad nad on. Ühe ma tõlkisin ka eesti keelde ära ka ("Naised võõrsil"), saab paralleelselt lugeda, kui huvi on.
Katrin (meiliaadress on vist näha?)

merlen said...

Tere,
kahjuks e-maili ei näita. Äkki oleks võimalik mulle kirjutada: mellukas05@hot.ee Jään ootama!