Dec 12, 2014

Käsitöö: teeme ise jõuluehteid!


Taustalugu on lihtne. Mina olengi lambipirnide õud ja hirm. Kui nad näeksid öösel soklis kükitades õudusunenägusid, siis need oleksid minust. Kui nad suudaksid end liigutada, väriseksid nad paanikast hullemini kui Shakira oma muusikavideos iga kord kui ma lähemal kui 10 meetrit olen.

Nimelt, ma lõhun meeletutes kogustes pirne. Ikka sellistes, et mingil perioodil keelati mul kodus lüliteid vajutada, sest tõenäosus efektse sähvatusega pirn läbi lasta oli sama suur kui valimistel katteta lubaduste esitamine. Oleks ma siis vaid omas kodus lõhkunud, saaks juhtmeid süüdistada. Aga ei, mina käisin ja korraldasin pirnimõrvu ikka üle vabariigi. Vahepeal olin inimestel külas lambipirn taskus. Teate küll, igaks juhuks. 

Igal mündil on aga kaks poolt. Mina hoidsin kõik alles ja... ehin sel aastal kuuske! Täitsa uhke on ju enda tehtud kraami kuusele külge riputada. Kui selline okaspuu oleks. Omast kogemusest võin öelda, et kaktuse külge on neid ka täitsa tore toppida. Ja kuna oma teisi geniaalseid jõuluideid hetkel jagada ei saa (tahaks ikka sõpradele üllatust teha), siis näitan hoopis, kuidas taaskasutada lambipirne. 

Vaja läheb:
* Lambipirn
* Meelepärased värvid, pintslid
 lumememme jaoks veel:
* Liimipüstol / liim
* Lõng
* Värviline paber
* Takust nöör / oksad


Tegemine on lihtne. Värvideks olid minul akrüülid, kuna.. ei jõudnud kaheksandas klassis kasutatud guaššvärvi potsikut lahti keerata. (Jõuluvana, too mulle jõudu või tugev sõber.) Igatahes, värvi lambipirn vastavalt sellele, mis sa temast teha tahad. Päkapikk? Jõuluvana? Kass? Koer? Linnuke? Puuvili? Lumemme tegemiseks on see - ilmselgelt - valgeks vaja värvida. Aga laske fantaasial lennata - värvige kasvõi roheliseks. Praeguse talvega saabki õues vaid murumudamemme teha.

Lase värvil kuivada. Mina värvisin kaks kihti, tundus ilusam jäävat. Seejärel lisa detailid - silmad, suu, nina, nööbid. Lase kuivada. Takusest nöörist / okstest tee käed ning kinnita liimiga.

Värvilisest paberist keera koonusmüts. Koonusmüts seepärast, et torukaabu ei tundunud mulle eestilik ning ämbri tegemine ei õnnestunud absoluutselt. Mütsile tuti tegemine on ka lihtne. 
1. Keri lõng ümber paari sõrme. 2. Seo lõng keskelt kokku. 3. Lõika lõng mõlemast otsast lahti. Saabki ilusa tuti! Selle saab koonusmütsi ülemisest august sisse toppida ja otsa kinni kleepida.  

 Seejärel ei jäägi muud üle, kui müts memmele pähe kleepida ja valmis ta ongi! Mütsituti juurde saab panna ka riputusnööri. 
Üldiselt aga.. Olge loovad. Mina näiteks kõige esimese katsetusena tegin hoopis kassid. Kui SassTheCat ja LasseTheCat keelduvad igapäevaelus sõbrad olemast, siis vähemalt kuuse küljes sunnin ma nad läbi saama. Muidugi, üks sai natuke liiga punane (ja meenutab hoopistükis tegelast Kass Oggy multikast kui et minu nurrumootorit) ja teine sai sinised kõrvad roosa  puudumisel. Aga kuuse kaktuse külge minemast see neid ei takista. 

Egas midagi - võtke sõbrad kokku, lõhkuge mõned pirnid (või kutsuge mind külla!) ja asuge aga ainulaadseid ehteid tegema!  

0 comments: