Oct 8, 2009

Wild at heart

Aastal 1966 võttis J.Rotter kasutusele mõiste kontrolli lookus. Teise sõnaga kontrollikese jaguneb kaheks - sisemine ja välimine. Esimese korral näeb inimene oma edu ja ebaedu allikana iseennast. "Mul õnnestus eksam, sest ma õppisin korralikult." Loogiliselt mõeldes, väljendab välimine kontrollkese vastupidist olukorda. "Mul õnnestus eksam, sest see oli lihtne."
Selle kohta on tehtud igasuguseid erinevaid uuringuid ning on jõutud selgusele, et:
1) kui on domineerivaks sisemine kontrolli lookus, on inimesed edukamad kui sama võimekad kaaslased, kel on väline kontrollikese
2) tegemist on õpitud enesetajuga, seega on võimalik seda ümber õppida
2.1 Ümber õppimine võtab kaua aega -> korra edukas olemine ei pane inimesi uskuma, et nad ise selle põhjustasid ning korra ebaõnnestumine ei pane neid uskuma, et nüüd on maailm läbi.

Viimasel ajal tunnetan üha tugevamini kuidas minul on sisemine kontrollikese. Näiteks andis selle tunde mulle pühapäeva varahommik teki sisse keeratuna koos teetassi ning vormel 1 otseülekandega Jaapanist. Või siis hommikud koos Gloriana - "Wild at heart" looga. Või lugeda koos päikesetõusuga blogist, kuidas keegi saab oma unistuse täita ja lennata maakera teise otsa. Kui mu hommikud algavad nii ning lõppevad pärast trenni koos sigalaheda seltskonnaga Genis, siis olen tänulik iga ebaõnnestumise eest, mis toimunud on, sest just tänu nendele olen ma seal kus olen.

Kudumine mõjub mulle tervendavalt. Teistele ka, sest soojad sokid hoiavad külmetust ära. Win-win situatsioon. Ja mulle mõjub tervendavalt ka teadmine, et contra-mestre Cocao tuleb Eestisse. Ärkvel olles on palju toredaid hetki ning unemaale kolides olen aprillis 2010. Arvatavasti kuni aprillini. :)

Everything is possible. Spread the word.

0 comments: