Apr 3, 2009

Enjoy the ride.

Hiinlaste vanasõna õpetab, kuidas saada õnne.
"If you want happiness for an hour — take a nap. If you want happiness for a day — go fishing. If you want happiness for a year — inherit a fortune. If you want happiness for a lifetime — help someone else."

Kalastamise kohta ei oska ma öelda, lapsepõlves sai tegeletud, kuid pärast mingit hetke tõstsin kala elusolenditega ühele pulgale ning kui ma päästan tigusid sõiduteelt siis kalapüük ei ole kohe kindlasti minu teema.

Kuid vanasõna viimase lausega olen ma nõus. Kedagi aidates muutub aidatav õnnelikuks, mis peegliefektina kandub üle abistajale. Informeerisin tuttavat faktist, et tema lemmikalaulja annab kontserdi austaja kodulinnas. Tema rõõm oli piiritu. Kuigi jutt käis Gogol Bordellost, ei tundnud ma kadedust vaid siirast rõõmu teise õnne üle. Sellest sai alguse ahel, mis tegi minust vabatahliku ühe ürituse korraldamisel, jah-sõna sai antud teise ürituse osavõtmisel jne.
Teisi aidata ei ole üldse keeruline - tõstsin Sassile padja päikeselaiku, mille vastuseks tuli pikk nurrumine; veetsin üle tunni telefonitoru otsas etendades deskhelp rolli. Kahepeale saime tööle midagi, mida mõlemad nägime esmakordselt -> eneseteostus!

Kui inimesed su ümber on õnnelikud, oled ka sina õnnelik. Ma tean mitut inimest, kes on paremas tujus teades, et mina naeratan ilma teeskluseta. Nad võivad rahulikult hingata, teesklust ei ole.

The day that you stop running ...
... is the day that you arrive.

4 comments:

anni said...

indeed.

Raul said...

Tahtsin kirjutada midagi, kuid läks meelest ära. Aga nüüd siis üritan midagi suhtelisuse teemal ajada, õnn on suhteline mõiste, mis kedagi õnnelikuks teeb on erinev, kuid mäningatel juhtudel kokku langev.

merlen said...

Radulfr: Ehk siis tsiteerides mu üleeelmist sissekannet: "Nagu igaühe põrgu on erinev, on ka õnn."

Kellele teiste aitamine naudingut ei paku, peaks esmajärjekorras aitama ennast. Enamus inimesi siiski saavad hea tuju teadmisest, et nad on kellelegi kasulikud olnud.
Kuigi inimeste teod ei ole võrdse kaaluga, on nende motiividel siiski mingi üldine järjestus. Inimestel on loomu poolest vajadus kuuluvuse ja armastuse järgi. Abistajat armastatakse.

Motivatsioonihierarhia.
Püüdlus on kõrgeima astme poole - eneseteostusvajadus. Et seda saavutada, tuleb eelnevad astmed täita.
Seega, teiste aitamine on üks võimalustest, kuidas rahuldada kuuluvuse ja armastuse vajadus.. Kõrgeima astme saavutamiseks on vaja eelnevad täita.. vajaduse rahuldamine annab inimestele sammu edasi ning hea enesetunde, hea enesetunne kvalifikaatseerub õnne alla.

Tuli kerge lausekordus juba sisse, kuid ma püüdsin oma selgitust arusaavaks teha.

Raul said...

Jh, kuid on inimesi, kes ei püüagi end aidata, justkui puuduks motivatsioon selleks, kuid teiste jaoks ollakse kõigeks valmis.